Dynamiczna polityka cenowa

Kiedy wpisujemy w wyszukiwarkę frazę “co to jest dynamiczna polityka cenowa” nie znajdziemy tam wielu szczegółowych informacji, jednak żeby zrozumieć politykę cenową, należy na początku ustalić czym są same w sobie dynamiczne ceny.
Dynamiczne ustalanie cen to strategia cenowa przez którą firmy ustalają elastyczne ceny dla ich produktów, oraz usług w oparciu o aktualne dane rynku.
Przedsiębiorstwa mogą zmieniać swoje ceny w oparciu o algorytmy biorąc pod uwagę ceny konkurencji, czy też popyt czy podaż, a także inne czynniki wpływające na to.

Dynamiczne ustalanie cen najczęściej możemy spotkać w takich branżach jak hotelarstwo, podróże, czy też rozrywka, dlaczego?

Ponieważ w okresie świątecznym czy wakacyjnym zawsze będzie rosła potrzeba korzystania z tych branży, samolotem lecieć na wakacje, a kiedy lecimy samolotem na wakacje to przecież potrzebujemy jakiegoś noclegu, prawda?

Dynamiczna polityka cenowa jest dokładnie tym samym co dynamiczne ustalanie cen, czyli kiedy przedsiębiorstwo zmienia ceny w oparciu o zmiany rynku.
Najczęstsze takie przypadki znajdziemy na przykład w hotelarstwie, dlaczego?
Ponieważ w okresie wakacyjnym wiele milionów ludzi wyjeżdża na wakacje, dlatego hotele mogą podnieść ceny, ponieważ w okresie od końca czerwca do początku września i tak znajdą się osoby które zapłacą więcej, tylko po to by wyjechać na wakacje i móc odpocząć.
Polityka dynamicznych cen zmienia się wraz ze zmianą cen konkurencji, dlatego bardzo ważne jest aby śledzić na bieżąco rynek.
Dynamiczne ceny na pewno nie są lubiane przed konsumentów, jednak mimo to nasze produkty czy usługi będą kupowane.

Dynamiczne ceny w branży podróży nie jest niczym dziwnym, dlaczego?

Powróćmy do przykładu z okresu świątecznego, kiedy każdy chce się z rodziną spotkać i jest w stanie przejechać całą Polskę, czy też przylecieć z innego kraju aby się spotkać z rodziną właśnie w święta, dlatego właśnie taksówkarze czy kierowcy ubera podwyższają ceny, ponieważ opłaca im się to.
Dynamiczna polityka cen będzie zmieniać się wraz z algorytmami rynku, oraz jego wymaganiami, pomijając konkurencję, inflacja jest także jednym z czynników przez które ceny ulegają zmianom. Każda branża podchodzi do tego inaczej, prosty przykład branży lotniczej oraz przykładowo hotelarskiej, gdzie w branży lotniczej ceny zależne są od dnia, tygodnia, czy choćby liczby miejsc w danym locie, wpływ na to jeszcze ma czas odlotu, co także jest ważne.
Natomiast w branży hotelarskiej działa tak jak było wyżej omawiane, czyli wyższe ceny są naliczane w szczycie sezonu, tudzież w przypadku specjalnych okazji.